5050011505 |
Desenvolupar la competència matemàtica a l'Educació infantil i primària |
2016-2017 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
10/10/2016 - 27/3/2017 (30 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
ESC El Pla |
|
pg. Marquès de Camps, 50 (Salt)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Gironès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Promoure el desenvolupament de la competència matemàtica d’una manera més competencial i més manipulativa
|
| |
Objectius |
1. Conèixer les característiques de l’enfocament competencial en el treball a l’aula entorn de les matemàtiques
2. Encaminar canvis per avançar en aquesta línia a partir de l’experimentació a l’aula.
3. Facilitar l’acord de l’equip de persones que participen de la formació per donar coherència a l’actuació del centre en aquest tema.
|
| |
Continguts |
Ens proposarem:
Determinar què entenem per aprendre matemàtiques
Determinar quins són els pilars que creiem han de donar suport a l’aprenentatge:
-Construcció de la noció de quantitat.
-Comprensió de les operacions.
-Comprensió de les situacions i dels enunciats dels problemes
Parlar de les dinàmiques d’aula i de les didàctiques que afavoreixin l’aprenentatge de les competències matemàtiques.
-La realitat es matemàtica
-Importància de l’acció sobre les objectes i de la manipulació.
-El treball lliure i el treball rutinari.
-La importància de la comunicació
Centrar les sessions i els modelatges a l’entorn de :
•Llegir i escriure matemàtiques.
•La construcció noció de quantitat.
•Estratègies i materials.
•Comprensió de les operacions.
•Resolucions no estàndards.
•Pautes per a resoldre problemes i operacions.
Dissenyar els tipus d’activitats que ens ajudaran a aconseguir aprenentatges més competencials.
-Càlcul viu.
-Creació de problemes
-Càlcul mental
-Dictats d’operacions.
-Resolució d’operacions amb algoritmes personals ( No estàndards)
-Les descobertes.
Elaborar seqüenciacions per cicles o cursos dels següents blocs:
Construcció de la noció de quantitat i numeració.
Comprensió de les operacions.
|
| |
Formador/a |
Elvira Figueras
|
| |
Avaluació |
Satisfacció dels assistents.
Avaluació dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
claustre
|
| |
E-mail |
se-girones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
10/10/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
24/10/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
07/11/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
14/11/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
21/11/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 6 |
dilluns |
19/12/2016 |
1700 |
1930 |
Sessió 7 |
dilluns |
09/01/2017 |
1700 |
1930 |
Sessió 8 |
dilluns |
16/01/2017 |
1700 |
1930 |
Sessió 9 |
dilluns |
23/01/2017 |
1700 |
1930 |
Sessió 10 |
divendres |
30/06/2017 |
1700 |
1930 |
|
| |